Strategii și intervenții pentru elevii cu CES în învățământul de masă (Atelier online)

130.00 lei

💡 Format: Atelier practic

💡 Durată: 5 zile – 2 ore/ zi în intervalul orar 18:00-20:00

💡 Perioadă: 3 Martie – 7 Martie

💡Se eliberează certificat de participare cu numărul de ore

Prin iPay BT se pot face plăți online cu orice card VISA sau MASTERCARD indiferent de banca emitentă, chiar și cu cardul de primă didactică!

Stoc epuizat

Descriere

Integrarea elevilor cu CES în învățământul de masă aduce beneficii semnificative atât pentru elevii în cauză, cât și pentru întreaga comunitate școlară. Aceasta promovează un mediu educațional mai diversificat și mai inclusiv, în care fiecare elev are șansa de a-și dezvolta potențialul maxim.

Procesul de integrare trebuie să fie evaluat periodic pentru a identifica succesele și provocările și pentru a ajusta intervențiile și strategiile educaționale. Feedback-ul continuu din partea elevilor, părinților și profesorilor este important pentru îmbunătățirea procesului.

Competenţele urmărite:

✅ Proiectarea unor activități de învățare adaptate nevoilor specifice ale copiilor cu CES;

✅ Implementarea unor activități adaptate nevoilor specific elevilor cu CES;

✅ Promovarea unei atitudini responsabile și deschise față de problematica incluziunii.

Obiective specifice

După parcurgerea modulului participanţii vor putea face dovada stăpânirii unor cunoștințe și utilizării unor capacități prin care:

📌 să demonstreze că înțeleg modalitățile de construcție a conceptelor și practicilor educației incluzive;

📌 să identifice operațiile necesare managerierii conținuturilor și al problemelor referitoare la interrelaționarea cu toți agenții acțiunii educaționale;

📌 să adapteze rolurile manageriale ale clasei la caracteristicile categoriilor de elevi, precum și la nevoile individuale ale elevilor cu CES;

📌 să realizeze planuri de servicii, planuri de intervenție individualizată, adaptări curriculare, fișe psihopedagogice, în funcție de nevoile speciale ale elevilor;

📌 să asimileze tehnici de motivare a elevilor în rezolvarea unor sarcini în funcție de trăsăturile de personalitate ale acestora;

📌 să facă intervenții prin care introduc în curriculum elemente specifice comunității educaționale și a celei locale.

Din categoria copiilor cu C.E.S (cerinţe educative speciale) fac parte atât copiii cu deficienţe propriu-zise, cât şi copiii fără deficienţe, dar care prezintă manifestări stabile de inadaptare la exigenţele şcolii.

Pentru a sprijini elevii cu cerințe educaționale speciale (CES) integrați în învățământul de masă, există mai multe modalități de intervenție educațional-terapeutică care pot fi utilizate pentru a răspunde nevoilor lor individuale. Despre câteva dintre cele mai importante modalități vom discuta în cadrul atelierului practic.

FORMATORI:

Prof. Angela MARUȘCA este cadru didactic asociat al Facultății de Științe Socio – Umane, Departamentul de Științele Educației. Din septembrie 2008 și până în septembrie 2010 a ocupat funcția de director al Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 2 Oradea, iar din septembrie 2010 până în ianuarie 2022 a ocupat funcția de director al Centrului Școlar de Educație Incluzivă „Orizont” Oradea. În prezent ocupă funcția de director adjunct al Centrului Școlar de Educație Incluzivă „Orizont” Oradea.

În cei 27 ani de activitate în învățământul special a realizat diverse activități instructiv educativ – recuperatorii cu elevii cu CES, în vederea unei cât mai bune integrări sociale și profesionale  a acestora.

„Este o provocare să lucrezi cu copiii cu CES, având ȋn vedere caracteristicile și manifestările tulburărilor cu care se confruntă, dar nu este imposibil deoarece și ei au potenţial pentru dezvoltare, doar că este necesar să se descopere cele mai potrivite moduri prin care să fie activat. În această perioadă am realizat foarte multe activități extrașcolare cu elevii mei. Am  participat la diverse concursuri, festivaluri, compeții și activități în cadrul numeroaselor proiecte educative, proiecte Comenius sau Erasmus+, ceea ce a adus plus valoare muncii cu acești elevi.
Totodată am demonstrat că indiferent de dizabilitate, fiecare om este valoros în felul său, fiecare copil are potențial, doar trebuie descoperit. Astfel, prin participarea la activități extrașcolare, am descoperit mici sau mari talente în râdul elevilor cu care mi-am desfășurat activitatea”.

 

Prof. Dénes Melinda-Andrea a fost profesor psihopedagog la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont” Oradea. În prezent activează la Centrul Şcolar de Educație Incluzivă „Bonitas” Oradea. În  perioada 2014-2021 a ocupat funcția de profesor metodist pentru Învățământul special și special integrat, în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor.

În cei 22 ani de activitate în învățământul special, a fost  mereu preocupată de propria formare profesională participând la diferite cursuri, conferințe, simpozioane, workshop-uri internaționale, naționale  și județene, prin care și-a însușit metode și tehnici noi în domeniul terapiilor specifice de compensare.

„Datorită faptului că lucrez cu elevi cu C.E.S. și într-un mediu multicultural, am fost mereu pusă în fața unor provocări de a organiza astfel activitățile de învățare, evaluare, recuperare și compensare, încât fiecare elev să-și poată valoriza la maximum propriul potențial. Totodată, sunt coordonator și coautor a mai multor cărți și auxiliare, respectiv articole de specialitate cu ISSN și ISBN. Ca membru în Corpul Național de Experți în management educațional și Corpul de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale (CPEECN) am fost selectată în Grupul de lucru pentru elaborarea programelor școlare pentru învățământ special și în diferite Comisii de Evaluare Națională”.

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Strategii și intervenții pentru elevii cu CES în învățământul de masă (Atelier online)”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *