Descriere
Programul de formare „Management școlar prin instrumente digitale” are rolul de a vă ajuta să dobândiți abilitățile necesare pentru a proiecta, crea și implementa un mediu digital de învățare eficient pentru activitățile educaționale proprii. Astfel, în urma participării la un astfel de curs, veți putea să formulați o activitate educațională integrată, holistică, la nivelul clasei privită ca parte integrantă a instituției școlare, prin intermediul propunerii unei metodologii de lucru care include folosirea tehnologiilor digitale și care furnizează o serie de metode și instrumente digitale care au potențialul de a eficientiza activitatea educațională.
Formularea unui mediu educațional care să răspundă unor cerințe în permanentă schimbare ale societății duce la necesitatea cunoașterii contextului în care apar aceste cerințe. Întocmai ca un organism în continuă dezvoltare, și sistemul educațional, împreună cu elementele componente ale acestuia, răspunde influențelor sociale, economice sau de altă natură ale unei comunități, iar lucrul acesta se exprimă prin identificarea acestor influențe și configurarea elementelor sistemului educațional în conformitate cu fireștile modificări sociale menționate mai sus.
În acest sens, dezvoltarea unui context social care include tot mai mult componenta digitală și în care schimbările se pot vedea la nivelul modului de înțelegere și structurare a societății în jurul acestei componente digitale conduce inevitabil la necesitatea formulării unui model al sistemului educațional care să includă în cadrul structurii acestuia influențele digitale care să permită o mai bună experiență educațională a participanților la procesul educațional, participanți care au inclus deja în activitatea lor zilnică aceste influențe și le pot folosi cu succes în activitatea educațională.
Acest program își centrează structura în jurul formulării unui mediu educațional bazat pe principii științifice și academice solide și verificate de-a lungul timpului din literatura de specialitate, un mediu care include aspectele pedagogice de bază și amplifică eficiența prin includerea unor principii de management de orientare digitală. În acest sens, programul urmărește familiarizarea cadrelor didactice cu realizarea și consolidarea unui mediu educațional bazat pe principii digitale, în acest sens incluzând și aspectele atât de actuale și folosite ale tehnologiei digitale. Deși conceptul de mediu digital de învățare nu este unul nou, programul urmărește familiarizarea cu acest concept și integrarea unei formule particulare a acestuia în mediul școlar și educațional, specifice fiecărui context în care se realizează procesul educațional.
Necesitatea formulării unor astfel de medii educaționale de învățare bazate pe aspecte digitale a fost extrem de mare în perioada recentă, marea majoritate a cadrelor didactice fiind obligate să cunoască natura, modelul și funcționalitățile unor astfel de medii educaționale construite sub forma materială a sistemelor de management ale învățării, cunoscute în mediul educațional și sub denumirea de platforme educaționale.
Astfel, programul de formare include și o analiză a componentelor tehnologiei digitale care influențează sistemul educațional, cu aplicabilitate imediată în folosirea unor sisteme de management ale învățării, denumite în mod popular platforme educaționale. Mai mult, programul include și studiul modelelor și a paradigmelor educaționale care includ aspectele tehnologiei digitale, oferind astfel o viziune globală a fenomenului incluziunii acestora în activitatea educațională.
Competențe generale:
- Cunoașterea conceptelor de bază ale tehnologiei digitale generale și specifice domeniului educațional
- Formularea modelului unui mediu digital de învățare
- Implementarea modelului unui mediul digital de învățare prin folosirea unui sistem de management al învățării
- Folosirea diverselor sisteme de management al învățării în cadrul procesului educațional
- Implementarea tehnologiei digitale în procesul educațional
- Realizarea modelului ontologic ale unui mediu digital de învățare și a unui proces educațional cu folosirea elementelor digitale
📌 Verifică Registrul programelor complementare avizate de pe site-ul Ministerului Educației – Ne găsești la pagina 15, poziția 70.
SOCEA MAGELONA (proprietar verificat) –
Un curs complet , util și necesar!
Teodora Grama (proprietar verificat) –
Am finalizat recent cursul „Management școlar prin instrumente digitale” oferit de Asociația „Educația este Putere” și sunt extrem de mulțumită de experiența avută. Cursul a fost bine organizat, cu conținut relevant și aplicabil în activitatea mea profesională.
Echipa Asociației a fost mereu disponibilă pentru a oferi suport și clarificări, iar materialele de curs au fost de o calitate excepțională. Am apreciat în mod deosebit abordarea practică și interactivă a cursului, care a făcut procesul de învățare foarte plăcut și eficient.
Recomand cu încredere acest program tuturor celor care doresc să își dezvolte competențele digitale în managementul școlar. Mulțumesc Asociației „Educația este Putere” pentru această oportunitate valoroasă!
Cu mândrie ,😘Teodora